Amanda Jenssen Bloggen

En gång MAC alltid MAC

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Högaktuellt inför valet: musfrågan (97 av 100)

Posted by Roger Krook på 06 juni 2014

.

Så här inför valet säger många att man ska ta debatten om judefrågan, muslimfrågan och invandrarfrågan. Dessa frågor är dock tämligen triviala i jämförelse med den verkligt stora frågan: Musproblemet. Om du hör någon utbrista ”cheezus!” så kan det vara ett tecken på musproblem. Musfolk kan verka normala, men bakom fördragna gardiner lever dom ut sina onormala böjelser. Se dokumentären ovan och rösta sedan på ett parti som tar musfrågan på allvar!

Jag känner mig inte som en … pip! … mus. Däremot tror jag att jag håller på att förvandlas till ett rovdjur. (Ett finare ord för varulv.) Då brukar det första tecknet vara att man får bättre luktsinne. När jag var ute ikväll kunde jag känna på lukten vad folk jag mötte på gatan hade ätit. En hade ätit wienerschnitzel med mycket färsk citronsaft på paneringen, en annan halskarameller med smak av salt lakrits. Och så vidare.  Nästa steg ska vara supernormal hörsel och att man börjar längta efter rått kött.

Jag kommer att fortsätta rapportera om förvandlingen här. Åtminstone så länge som jag har fingrar att skriva med. Eller så har jag bara fått bättre luktsinne. Har möss bra luktsinne?

Nu ska jag se en film som heter Med skydds … jag menar Med kameran som tröst. Av Carl-Johan De Geer.

Sov gott, nattens barn.

Jag trodde det här var filmen om Carl-Johans kompanjon Alexandersson, men det var det inte. Efter en stunds tittande inser jag vad filmen handlar om: Att han förvandlas till varulv. Synkronicitet torde väl vara årets underdrift, men jag måste erkänna att jag inte är särskilt förvånad. It happens to me all the time, som Marilyn Monroe sade i The Seven Year Itch.

Piiiip!

.

varulv

Hem

Skriv något mysigt