Amanda Jenssen Bloggen

Bloggen för dig som inte har staken i fönstret

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Livstecken från AJ

Posted by Roger Krook på 29 november 2015

amanda fikar efter kaffe

Catwoman aka Miss Jenssen

För exakt 7 år sedan (8 dec 2008) skapades Amanda Jenssen Bloggen här på WordPress.com. Då hade den redan funnits på andra blogghotell ungefär ett år. Tiden går fort när man har roligt.

Apropå nostalgi, det här klippet får ingen som samlar prylar från Kalla Kriget/50-talet missa: http://www.svtplay.se/video/5095264/samlare-som-campar/samlare-som-campar-sasong-1-avsnitt-1 Nästan värre än här nere i skyddsrummet!

AJBURBAT (Amanda Jenssen Bloggens Underrättelsebataljon) erfar att AJ gett ifrån sig inte ett, men två livstecken. Det rör sig om två självporträtt, som kan beskådas här ovanför. Om ni inte har tittat på dom redan, för då vet ni hur dom ser ut. FUSKISAR! Apropå det så har jag önskat mig Den Stora Povel Ramel Boxen i julklapp och jag hoppas Tomten lyssnar på det örat. Jag har redan Den Stora Pilsner Boxen och nyproduktionen av gamla filmer (restaurerande till all sin forna glans) är riktigt bra just nu.

Pensionat Paradiset är förgasarfilmen med stort F. Åsa-Nisse gjorde helt oblygt inte en, men två bleka kopior på konceptet ung ingenjör som vinner båttävling (och flickan) med egenutvecklad förgasare. Men vad kan man vänta sig av en sadist som Åsa-Nisse, som mobbat Sjökvist helt utan anledning i så många år? Sjökvists enda brott var att han var ogift i en värld för kärnfamiljer. (I en film gifter han sig, men i nästa är han plötsligt ungkarl igen.) #backasjökvist

Nu måste jag sluta, för jag ska se lite schyrre stumfilmer här nere i skyddsrummet. Tyvärr har jag ingen pianist, men jag har en mullvad som spelar cembalo med den äran.

Tjillevippen!

PS

I Salton City är det ganska lagom varmt nu, om någon har funderat på att dra dit. Men passar inte galoscherna så är det bara att fara till Sahara!

DS

Skriv något mysigt

