Amanda Jenssen Bloggen

Bloggen för dig som inte har staken i fönstret

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Inlägg 100 av 100: Vargliknande egenskaper

Posted by Roger Krook på 09 juni 2014

volvo pv

Dagens vargliknande egenskap: Just nu har jag fönstret öppet och känner att någon på gatan utanför tuggar på ett rosa tuggummi, det är så den starka doften kittlar i näsborrarna. Mitt första minne av vargliknande egenskaper är från när jag var liten, kanske sju år. Jag var tokig i kaffe redan då och åtminstone i vår familj fick barnen dricka kaffe på den tiden. På somrarna var vi i ett hus på landet och ett par hundra meter från huset fanns en vik där jag tillbringade den mesta tiden. Ibland kunde jag tydligt känna att mamma satt på kaffepannan och när jag sprang upp till huset så stod den alltid på spisen. Jag tyckte själv det var lite konstigt att jag kunde känna doften ända ner till stranden, men å andra sidan så var det väldigt praktiskt.

En annan konstig sak i min barndom var att många hundar, men inte alla, som jag mötte brukade morra åt mig. Hundmänniskor har förklarat för mig att hundar oftast morrar och skäller för att dom är rädda. Och man kan ju förstå att en hund blir rädd om den möter en varg på trottoaren. Först nu slås jag av tanken att det kan ha varit ett av flera tecken på någon form av vargliknande egenskaper.

En känd magiker i norra delen av landet lärde mig att ”ta in vargens ande” i mig. Han sade att det första tecknet var att fingrarna blev krokiga som klor. Då var man på rätt väg. En gång skulle jag uppträda som eldslukare på en träff för svenska häxor och magiker. Eftersom det var en så speciell publik bjöd jag på en extra bonus och förklarade att jag skulle förvandla mig till ett rovdjur. Min föreställning blev en stor skandal och folk blev väldigt rädda. Först blev jag ganska besviken, men sedan tänkte jag att det egentligen var smickrande att jag lyckades skrämma skiten ur en så tuff publik. En av flera små händelser, som så här i backspegeln skulle kunna förklaras med slumrande, vargliknande egenskaper.

#blogg 100 är över. Nu har jag bevisat att jag kan skriva ett inlägg varje dag, i alla väder och vad som än händer, i hundra dagar.

Vilket skulle bevisas.

Nu återgår allt till det normala. (Förhoppningsvis även mina läsarsiffror.)

Mitt nästa projekt blir att äta upp en Volvo PV, komplett med originalaskkopp. Varför? Varför inte!

Man lever bara en gång och det gäller att prioritera. Så skit i politiken och ät bilar till musiken. Så här trist är politiken just nu, inte en tårta så långt ögat når:

.

.

Hem

Skriv något mysigt

