Amanda Jenssen Bloggen

Roger E. Lee om A. J.

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Låtskrivaren Allan (24 av 100)

Posted by Roger Krook på 24 mars 2014

amanda är ute och går

Amanda Jenssens texter kan du läsa här. Om du vill skriva egna texter behöver du bara Låtskrivaren Allan. Originalet heter Lathund för ordblajare och är en bok som skrevs av Åke Söderqvist och Lasse Åberg 1972. På 80-talet gjorde många sina första BASIC-program enligt den här principen för att kunna massproducera dikter och andra texter. Kort sagt så handlar det om variationer på ett tema och att bygga meningar. Från ord till handling nu, du väljer helt enkelt en fras från varje kolumn  och bygger upp en mening i taget. Klart som korvspad, eller hur?

Med Låtskrivaren Allan kan du skriva schlager-texter till de tio kommande årens melodifestivaler! Eller närmare bestämt en miljon unika textrader.

Kärleken                  ler mot                 vår kärlek          om och om igen            som en dröm         i skyddsrummet

Solen                     sjunger om              mitt hjärta         när du ler mot mig        och allt blir bra   med en glad melodi

Alla vackra flickor       vinkar till             blommorna           så änglarna sjunger       en dag i maj        och kärleken står i blom

Sommaren                  lyser även på           en liten stuga      i världen                 en vanlig dag       och jag är kär

Du                        är                      min sång            och min glädje            med kärlek          för jag är ett spöke

Jag                       drömmer om              en jul hemma        i mitt hjärta             på sommaren         en solig dag

Vår kärlek                är som                  en satellit         när jag kommer            för evigt           bak i bilen

Du och jag                älskar                  kärleken            i en sång                 en gång             för länge sedan

Vi                        ser                     en stormvind        som växer                 i ett möte          och jag älskar dig

Varför sörja när man      har                     allt                i livets teater           när det är sommar   i dina ögon

 

Slut i rutan

Skriv något mysigt

