Amanda Jenssen Bloggen

Roger E. Lee om A. J.

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Ett tråkigt och innehållslöst inlägg (8 av 100)

Posted by Roger Krook på 09 mars 2014

mimare

Jaha. Då sitter man här som ett visset bär och det börjar likna misär. Mitt förråd av fräckisar är redan slut och jag är bara på inlägg 8 av 100. Jag får väl skriva något om barnartisten som sjöng den mansförnedrande schlagern ”Det är bättre när mamma är hemma” i rullen Älskling på vift, om en mamma som vinner en skönhetstävling decennier innan ordet MILF var uppfunnet. Filmen har dessutom ett totalt omotiverat inslag med The Spotnicks, som mimar klädda i rymddräkter, presenterade av historiens tråkigaste conferencier sedan Claes af Geijerstam showade i Oppopoppa.

.

.

Hur gick det för barnartisten? Det gick riktigt illa. Hon slutade som mimare. Den historien skulle jag kunna berätta, men det vore lite väl nördigt så jag måste försöka hitta på något mer matnyttigt typ ”Så kommer du i din baddräkt till sommarens beachparty”. Beachparty är väl å andra sidan ett lika utrotningshotat ord som gillestuga? De otrendiga ordens domän ligger lika öde och övergiven som Salton City High School. Eller nåt.

När man redan har använt alla tänkbara ämnen inklusive fiol, viol och porrfilm för amöbor är det svårt att skriva på kommando. Men då finns det en lösning i form av det här husmorstipset:

Ord för ordens skull
Konst för konstens skull
Hemligheten är att vara hemlig

Nu ska jag ta en fika och lyssna på ”Draget” med Magnus Uggla. Perfekt musik såväl på beachpartyt som i gillestugan.

.

.

Livets Teater är fortfarande ett av de märkligaste svenska album som gjorts. Jag kan förstås inte skriva något om den vars namn den här bloggen bär i ett inlägg som utlovas vara inte bara tråkigt utan även innehållslöst. Men jag ska ljuga ihop något rykte om henne i kommande inlägg, så den kolorerade pressen får något att bita i.

Det är draget.

Hem

Skriv något mysigt

