Amanda Jenssen Bloggen

Käften har inga handtag men pottan har skaft

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Amanda Jenssen Konspirationen

Posted by Roger Krook på 21 september 2011

amanda jenssen i idol

För exakt fyra år sedan var  en viss Amanda Jenssen med i ett program som hette Idol. Då startade jag den här bloggen. På Myspace av alla ställen och under pseudonymen Bo Gyllenstake. Ganska snabbt flyttade jag till blogg.se och skrev under mitt eget namn. Då fanns knappt wordpress.com, twitter eller facebook. Men Youtube fanns och det var ganska fantastiskt att kunna lägga in video i sin blogg. Myspace och BildDagBoken var stencoola.

Jag skrev ett långt och passionerat inlägg om Amanda Jenssen varje dag. Det tog ungefär fyra timmar. Sedan brukade jag få några hjärtevärmande kommentarer till inlägget. Men jag hade faktiskt bara hälften så många besökare som idag och en tiondel så många som när Happyland var aktuellt. Det roliga var att det fanns en amandosfär, ett nätverk av bloggare och kommentatorer. Och på de båda forumen alltomtv och fanglobe var det draget.

Efter ett tag förstörde blogg.se sakta men säkert länkningen i min blogg och jag flyttade hit till Amanda Jenssen Bloggen. Det var som att komma till himlen. Nu är det miljoners miljarders människor som bloggar på wordpress.com, även om twitter kanske har tagit över de hippa bloggarnas roll lite. Facebook kanske har ersatt de gamla hemsidorna och forumen? Hur som helst så förändras allt väldigt snabbt. Spotify är det senaste exemplet, som verkligen har revolutionerat vår vardag. Eller vårt sätt att lyssna på musik, åtminstone.

Det är bara kokosnöten som är sig lik. Och Idol. Konceptet fungerar i hela världen och man verkar inte så intresserade av några större förändringar. Då (2007) talade man om att juryn konspirerade och försökte få Amanda Jenssen till final. Och ärligt talat ville de nog ha två blondiner i Globen.

Lixom.

 

.

Amanda Jenssen

Skriv något mysigt

