Amanda Jenssen Bloggen

Om A. J.

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Amanda Jenssen i New York

Posted by Roger Krook på 17 juni 2011

Det här är inte Israel utan Jew… jag menar New York. Tizmoret är för det sextonde året Queens College Hillel’s professional Jewish a cappella group. Medlemmarna kommer från olika college i New York City. De sjunger judisk religiös musik, samtida israeliska sånger och amerikansk pop. Plus låtar av en viss Amanda Jenssen, förstås.

Solist: Darya Rubenstein, alt. Freshman vid Queens College, född i Toronto, Kanada. (Så brytningen kan vara fransk!)
Arr: Mordy Weinstein
Dirigent: Daniel Henkin
Från Tizmorets vårturné 2011.

Alldeles nyss spelade nederländska stationen Ground FM samt H!t Music Channel Amanda Jenssen. Jag misstänker att det kommer en ny satsning av och med AJ på kontinenten snart.

Enligt den här ungerska bloggen har Amanda fans i Ungern nu. (According to this hungarian blog, Amanda has fans in Hungary now.)

En blogg om ekonomiskt oberoende diskuterar vilken låt som har texten ”money makes the world go round/people will be people”.

Apropå a capella, så hände det mig en kul grej för ett par veckor sedan. Jag hade ett ärende till den lokala gymnasieskolan och i trapphuset stod några tjejer som smitit från en mattelektion. Och plötsligt började dom sjunga så mitt nackhår reste sig. Som tur var hade jag en kamera i fickan och kunde föreviga detta ögonblick:

Till startsidan

Skriv något mysigt

