Amanda Jenssen Bloggen

En av sydvästra Norrbottens fem bästa amandabloggar.

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Amanda Jenssen new merchandise shop

Posted by Roger Krook på 06 april 2010

Amanda Jenssen’s new merchandise shop on-line is open!

Det negativa först: Amanda Jenssens första merchandise-partner hade kanske lite mubito-stuk. Det fanns rykten om folk som beställde och inte fick något.

Nu det positiva: Amanda Jenssen har fått ett nytt företag som säljer hennes merchandise. Där finns t’x de officiella t-shirts som sålts på konserterna. Nyligen kramade jag en ordningsvakt och passade på att överraska mig själv med lite förnyelse av vårgarderoben. Jag beställde (som alla vettiga människor) omkring midnatt. Samma dag skickades prylarna och dagen efter fick jag ett SMS om att paketet fanns att hämta på Statoil. Praktiskt när man ändå ska dit och tjacka en back (dagens ranson av hallonsoda) och lite rostad lök.

T-särkarna är mjuka, tunna och tätvävda i ren bomull. Screentrycket är av bra kvalitet. T-tröjorna är förtvättade och håller formen efter tvätt. 199 kronor för en tröja i bra kvalitet med snyggt tryck tycker jag är helt okej. Om någon har liten och späd överkropp finns en slimmad variant kallad Girlie för samma pris.

Väskan (typ totebag dvs tygkasse) kostar bara 69 spänn och är vacker som en tavla. Om det krävs ramavtal för att rama in den och sätta upp den på väggen framgår dock inte.

Sweat-särken sitter som en smäck och är väldigt mjuk och skön. Värd sina 399 bananer tycker vi. Den har Amanda Jenssens nya, snirkliga logotype tryckt över bröstet. Lite diskretare än det uppseendeväckande vackra porträttet med om-farbror-följer-med-upp-i-skogen-ska-farbror-få-en-pilsner-blicken. När man har T-skjortan på sig tittar folk på ens bröst när dom pratar med en. Min väninna Märta har samma problem och hon brukar säga: -Dom heter Ulla och Stina. Så jag är lika slagfärdig i repliken och säger: -Hon heter Amanda.

Allvarligt talat så känns det bra att Amanda Jenssen tycks ha fått ett merchandiseföretag som är värdigt hennes egen höga klass.

Nu måste jag sluta, jag ska tjacka en back.

Ett svar to “Amanda Jenssen new merchandise shop”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Anton Sten. Anton Sten said: @henricclaes @stenkula @mnorrving http://bit.ly/9AKjzN älskar uttrycket "lite mubito-stuk" […]

Skriv något mysigt

