Amanda Jenssen Bloggen

Om A. J.

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Guldskiva och knäck till Amanda Jenssen

Posted by Roger Krook på 08 november 2009

dsc_2732_59072432

Fotograf: Amandalover.blogg.se

Albumet Happyland med Amanda Jenssen har redan sålt guld! Vi som oroade oss över att skivan var för bra för att gå hem i stugorna kan nog slappna av. På 60-talet toppade Ingmar Bergmans filmer biotoppen och ibland kan kvalitet vara folklig. Apropå folklig så ligger Greetings From Space nu på Svensktoppens andra plats med 39 veckor på listan. Singeln Happyland är ny utmanare på listan.

And now for something completely different. I morse kunde de som lyckades släpa sig upp tidigt i ottan se Amanda Jenssen (aka Amanda Jensen) äta knäck i direktsänd television. Själv hade jag tänkt gå upp klockan åtta, men vaknade först 10.30. Efter att ha uttalat Den Ondes namn och vacklat iväg till utedasset satte jag på teven och min VHS (JVC 1989 års modell) som jag laddat kvällen innan.  

Då sade programledaren ”Välkommen Amanda Jenssen” och sedan följde ett ganska långt inslag med vår hjältinna. Mandy är numera mediatränad och släpper inga bomber, allt är försiktigt och väl genomtänkt. Ändå fick åtminstone jag lära mig något nytt, hon har bara läst två recensioner av Happyland. Jag misstänker starkt att det är de två som officiella hemsidan länkar till. Dessutom tror jag att Pär Wiksten läser alla recensioner och talar om för Frk Jenssen hur uppskattad av landets proffstyckare deras musik är.

Men varför skulle Amanda Jenssen läsa alla recensioner och riskera att bli på dåligt humör? Man kan aldrig göra alla nöjda och i ett tidigare inlägg berättade jag om när Ingmar Bergman slog en recensent på käften och efteråt ångrade att han inte slog hårdare. Till och med  en av de mest lovprisade och geniförklarade människorna i modern tid kan bli på dåligt humör av en negativ recension!

Vi fick sedan se Mandy äta knäck. Ett vågat val, eftersom det kan vara svårt att prata med knäck som fastnat på framtänderna, men allt gick bra. Avslutningsvis blev det rena frikyrkan, när Amanda tagit med sig inte bara den minimala signeringsorkestern (två personer) utan även en pianist och en gospelkör. Låten var den blivande klassikern I Choose You. (AJ lär ha sjungit Happyland i början av programmet.)

Halvnorskan levererade dessutom en intern blinkning, när hon sade att hon skulle gå hem och googla. Allt detta och ett telefonsamtal med en cigarrökande Halvard därtill.

Här på *** NY SKIVA ** kan du se inslagen på webbteve.

Till senaste inlägget

Skriv något mysigt

