Amanda Jenssen Bloggen

Roger E. Lee om A. J.

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Expressen hyllar Happyland med Amanda Jenssen

Posted by Roger Krook på 23 oktober 2009

Bild: Sony Music

Bild: Sony Music

Expressen har en recension av albumet Happyland.

”Happyland är en underbar skiva. En av årets bästa hittills. Alla kateorier.”‘

Mer Happyland: Klicka här för musikvideo i HD, radioprogram, recensioner mm!

 

redeyes

Bloggen har aldrig haft så många besökare som nu och många nya amandofiler hittar hit. Därför ska jag passa på att lägga bort titlarna och presentera mig själv.

Jag bloggar med min gamla Apple II-dator och ett akustiskt modem. Ett sånt där som man lägger ner telefonluren i. Musiken har jag på 78-varvare, men jag funderar på att gå över till fonografrullar. Och kollar jag på musikvideo blir det något sånt här. (Visst är dom kusligt lika Amanda och Pär, eller hur? Särskilt snubben. Hälften blatting, hälften lapp. Vem vet.)

Så när jag mötte en idol som bytt ut stereoanläggningen mot radiogrammofon kunde det inte bli mer rätt. All this and heaven too.

 

I will give up my Amanda when they pry her from my cold dead fingers
 

Till senaste inlägget

Skriv något mysigt

