Amanda Jenssen Bloggen

Bloggen för dig som inte är tappad bakom en vagn.

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Lyssna på Happyland med Amanda Jenssen

Posted by Roger Krook på 24 september 2009

Bild från SONY BMG / skivkoll.se

Bild från SONY BMG / skivkoll.se

Lyssna på hela Happyland med Amanda Jenssen ! Välj Flipp eller flopp? Lyssna på låt 1 en bit ner på sidan hos SR Webbradio. Alx tipsade (se kommentar).

Lyssna på Youtube

Här kan du lyssna på 30 sekunder. Det är skivkoll.se som bjuder på smakprovet och Cafu på Alltomtv som tipsade. Men idag har det kanske dykt upp smakprov på fler försäljningsställen? Deezer, Spotify och Lastfm borde få strömmande versioner snart.

Jag funderade på varför längden var 3.33. Amandas sätt att säga ”härtill är jag nödd och tvungen” kanske? En singel måste ju vara en hit med längden 3 minuter. Så jag väntade mig ingen ny Greetings from Space och blev ganska positivt överraskad. Det är en typisk radiohit, men lite rockigare än jag väntade mig.

Min vision av en ny Monica Zetterlund gällde förstås albumet och inte singeln! Men Amanda Jenssen är alltid oförutsägbar och jag har egentligen ingen aning om hur albumet kommer att låta. Har någon annnan?

En 21-årig tjej som gillar allt från Snoop Dogg till Bessie Smith (se Amandas Jukebox i förra inlägget) kan förväntas komma med vad som helst.

Rösta här och tala om vad du tycker om Happyland! Det går även att skriva in kommentarer direkt i röstningsmackapären (comment) och dela omröstningen (share) med resten av världen!

Till senaste inlägget

2 svar to “Lyssna på Happyland med Amanda Jenssen”

  1. alx said

    här kan du höra hela
    http://www.sr.se/sida/default.aspx?programID=2785
    klicka på första låten av ”flip eller flop”

Skriv något mysigt

