Amanda Jenssen Bloggen

För oss som bloggar med vita handskar på

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Amanda Jenssen i ”Mumien dansar conga”

Posted by Roger Krook på 09 juni 2009

obelisk

Amanda Jenssen (AJ): Hej Mr Wiksten, hur var det där ute i stora världen utanför studion? Var det någon som skrev något om mig?
Mr Wiksten (MW): Jag var tvungen att kolla min position med GPS för att se var jag befann mig.
AJ: Hurså?
MW: Ett tag trodde jag att jag befann mig i Keopspyramidens östra gravkammare.
AJ: Var det så livat? Förresten, jag visste inte att du har lyckats få din GPS att fungera?
MW: Jag skämtade naturligtvis. Nej, så roligt ska vi inte ha det. Glöm din dröm.
AJ: Men du var ju så händig och fixade allt på hotellrummen när vi var på turné förra året.
MW: Jag var händig, men nu är jag inte händig längre.

AJ: Det låter som en ny låt… men då måste jag ta det på engelska. Kanske så här:- I used to brag about my handy man, but he ain´t handy no more.
MW: He used to have so much endurance..
AJ: Now he looks like he needs life insurance!

MW: Där satt den!
AJ: Ja, det går alltid bättre att skriva på engelska. Försök att göra sådana där rim på svenska!
MW: Ska du inte försöka göra en låt på svenska någon gång? För Svensktoppen.
AJ: No. Some day. Not today.

MW: Och du ligger ju ändå på sjätte plats på Svensktoppen. Med Hälsningar från rymden, ha ha!
AJ: Hälsningar från rymden? Det låter som ett spex med Grodan Boll.
MW: Ja, i en rymdraket. Det är Grodan Boll som kör och Plåt-Niklas är konduktör.
AJ: Trendigt värre.

MW: Förresten, när tror du skivan blir klar?
AJ: Skivan är redan klar.
MW: Det är ju en sensation!
AJ: Ja, men säg inget, det är topphemligt! Vad ska du ha den där megafonen till, förresten?
MW: Är den verkligen klar?
AJ: Ja den är i brödrosten. Ha ha ha ha ha! Gick du på den lätta?
MW: Brödskivan? Jag trodde för ett ögonblick du menade grammofonskivan…
AJ: Om skivan var klar skulle det väl finnas en singel och datum för en sommarturné?
MW: Jag tänkte inte på det.

AJ: Vill du höra min senaste låt?
MW: Självklart!
AJ: Den heter Mumien dansar conga. Så här går den: -Min mumie dansar conga, se sån stil han har…

Väckarklockan: RRRRRRRING!

Jag: Äh, typiskt att man alltid ska vakna när drömmen börjar bli bra! Och nu måste jag dessutom vänta ända tills skivan kommer ut innan jag får höra hur den där låten Mumien dansar conga går.

Men som tur är har Claes af Geijerstam och Göran Fristorp börjat sjunga ihop igen, så livet är fortfarande värt att leva!

Till senaste inlägget

2 svar to “Amanda Jenssen i ”Mumien dansar conga””

  1. Sasty said

    Åh vad härligt med ett nytt maffigt Krook-spex späckat med amandofila referenser! Det är sånt man får roa sig med när det är nyhetstorka och både singel, skiva och turné dröjer.

    Förresten känns ”Mumien dansar conga” som en fullt realistisk ”fåniga-sånger-på-turnébussen”-låt från Team Jenssen. Jag kan se scenen framför mig! Nästan höra låten.

    • Ja precis, det är nästan så man skulle kunna tro att AJ och gänget skulle sitta i bussen och sjunga en spexversion av Swing it, magistern! Ha ha ha ha ha! 😉

Skriv något mysigt

