Amanda Jenssen Bloggen

En av sydvästra Norrbottens fem bästa amandabloggar.

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Moments of amandophilia

Posted by Roger Krook på 16 april 2009

Fotograf: amandalover.blogg.se

Fotograf: amandalover.blogg.se

Ursäkta att jag stör, det här är bara ett ögonblick jag vill dela med  andra amandofiler. Det kändes väldigt bra att skriva ett skämtsamt inlägg om Amanda, den dag jag tycker det är olämpligt att skämta om Hennes Gudomlighet ringer jag efter en ambulans! (Till mig själv alltså, inte till Amanda.)

Youtube är ju i princip förstört av alla rättstvister, så jag satte mig och fixade lite på Deezer.com istället och växlade mellan Amanda Jenssen och The King. Han borde utklassa henne, kanske inte om fem år, men absolut idag. När jag jämför hans gospellåtar (tex Reach Out To Jesus) med Another Christmas eller Greetings From Space är jag ändå inte helt säker på vem som utklassar vem.

Och det är f-n nästan kusligt.

Till senaste inlägget

4 svar to “Moments of amandophilia”

  1. Sasty said

    Elvis ande är definitivt med Amanda. Och det kan ofta vara lite kusligt med Amanda, men då alltid på ett trevligt sätt. Kom just till jobbet och hittade en tom glasflaska hallonsoda som någon okänd person lämnat på mitt jobbskrivbord. Det måste vara ett förebud om någon amandofil trevlighet! Igår kväll hade någon ritat ett glatt ansikte på den apelsin jag lämnat på samma skrivbord, något som också har en plats i den amandofila subkulturen.

    Den dag vi först hörde Another Christmas åt jag lunch på en restaurang som hade blott fem sorters läsk, varav tre var olika sorters hallonsoda. Sedan kom jag tillbaka, surfade in på Amandaism och möttes av nyheten om Another Christmas. Så vad kan vara på gång – releasedatum för nästa förstasingel?

    • Ha ha, den där med hallonsodan var bra! Och visst är Amanda alltid kuslig på ett förtjusande mysrysigt sätt! Själv skulle jag inte bli förvånad om jag mötte henne i tvättstugan, utklädd till kålrot. (Oklar syftning, men vem som är utklädd till kålrot får väl vara lite mystiskt.) 😉

      • Sasty said

        Det kan mycket väl vara ni båda som är utklädda till kålrötter. Eller palsternackor.

        Beträffande apelsin- och hallonsodemysteriet finns bildbevis nu på aotv.

    • Att båda har likadan kålrotskostym (från Buttericks) är förstås en nåd att stilla bedja om…Ska kolla vidare på hallonsodemysteriet, tack för tipset!

Skriv något mysigt

