Amanda Jenssen Bloggen

Roger E. Lee om A. J.

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Amanda Jenssen omslagsflicka på tidningen Foto

Posted by Roger Krook på 01 april 2009

Fotograf: Amandalover.blogg.se

Fotograf: Amandalover.blogg.se

Klassiska (70 år) fototidningen Foto har en artikel om Severus Tenenbaum i senaste numret (nr 4 2009). Därför är Amanda omslagsflicka och kan även beskådas inuti tidningen. På sex sidor berättar Severus i ord och bild om sin annorlundahet och fotokonst.

Mycket creddigare än så kan det inte bli för en svensk fotograf!

Till senaste inlägget

5 svar to “Amanda Jenssen omslagsflicka på tidningen Foto”

  1. Sasty said

    Glad påsk, Krook (och alla andra amandofiler som läser detta)! Nu har det varit tyst från dig i åtta dagar och men kanske filar du på ett nytt fantastiskt spex eller en utläggning om de underbara bilderna i Scanoramareportaget… Hoppas allt är bra!

    • Jadå, allt är bra men nyhetstorkan har lagt lite sordin på min produktivitet. Som så många andra väntar jag mest på albumet, men visst kommer det nya saker här! När ni minst anar det… 🙂

    • En sak till: Scandoramabilderna såg jag när de var nya men jag blev helt enkelt speechless och breathless. De är så in i helvete perfekta,så jag kunde inte komma på något att tillägga. Eat your heart out, horseheadnebula! 😉 Mäktigt…

      • Sasty said

        Ja, de där bilderna borde kunna få hästhuvudnebulosan att gå och gömma sig i något svart hål eller så! Men det trodde jag inte att något kunde få Krook att drabbas av ordhäfta…

        Tog mig tid igår att skriva ett uppskattande mejl till Scanoramaskribenten och erbjuda honom en M.A.C.-tröja som tack, men glömde att be honom framföra beröm till fotografen. Får jag svar ska definitivt rätta till det.

        Om någon händelsevis missat reportaget, gå till scanorama.com, klicka på mars 09 och kolla sidorna 32-37.

Skriv något mysigt

