Amanda Jenssen Bloggen

Om A. J.

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Amanda Jenssen till Carnegie Hall!

Posted by Roger Krook på 12 mars 2009

Blivande utsikt för Amanda JenssenHej Gud! Tack för att du lyssnade på min bön. Det var väldigt roligt att få se E.M.D uppträda i frack och hög hatt. Men jag undrar om du kanske inte skulle ringa himlens vårdcentral och kolla om du behöver en hörapparat. Jag sade inte E-M-D utan A-Man-Da. Amanda Jenssen om uttrycket är bekant.

Min Herre kan själv kolla i menyvalet ”Rösta” vad andra fans önskar sig. Andelen som vill se Amanda i frack och hög hatt minskar iofs oroväckande. Å andra sidan vill fler och fler se henne på Carnegie Hall. Det vore väldigt snällt om du ville fixa en spelning där. Och kanske kunde du ordna ett extranummer där hon kommer in och sjunger ”Min Soldat”, klädd i frack och hög hatt. Annars går det bra med uniform M/39 också. Men för Dig som har skapat hela Universum ska väl det inte vara några problem?

Hej och tack på förhand.

Roger Krook
Amanda-evangelist

Till senaste inlägget

4 svar to “Amanda Jenssen till Carnegie Hall!”

  1. Sasty said

    Det där är en bön jag gärna hjälper till med att be. Ack att få se Amanda i röd aftonklänning på Carnegie Halls scen (det där med frack och hög hatt kan jag nog också ta men det räcker nog med just extranummer).

    Annars finns det faktiskt en ”amandaistens bön” som uppvisar vissa likheter med Fader vår. Men den törs man nog inte skriva här, då kanske påven förklarar krig mot en.

    • Sasty: Ja, då kanske han startar ett nytt korståg. ;)Nu gav du mig något att tänka på: Carnegie Hall, ett ensamt följeljus, Amanda i röd aftonklänning lutar sig mot flygeln och börjar trevande med sin lite hesa röst: -Min fästman har var…moo-delejon…dandy, charmör..
      Cheezus, den bilden kommer att förfölja mig tills jag får se den i verkligheten!

      • Sasty said

        Åh Krook, du har nästan smittat mig så att det också blivit min önskedröm! Det är en dröm med hög charmfaktor. Blev nyss tvungen att spela Min soldat, blunda och föreställa mig Amanda göra den. Dock har jag svårt att frammana aftonklänningen för min inre blick, det blir snarare 40-talsmundering och frisyr till just den här låten. Vilket också skulle vara ”en syn för ont i ögonen” som Mr Translate så fint uttrycker det. Och varför inte? Drömmen om Swing it magistern uppfylldes ju och den behövde du inte vänta länge på.

        Sedan kan jag ändå drömma om röda aftonklänningar och Carnegie Hall också. Och, troligen närmare i tiden, ett releasedatum för en ny singel.

      • Sasty! Det stämmer, för mig blir det också något slags Ulla Billquist-stuk med tidstypisk frisyr och lite beredskapstids-glamourfri outfit. Men om Amanda kan uppfylla den totalt orimliga önskningen att sjunga Swing it, magistern! så kan ta mig f-n precis vad som helst hända. (Och kommer nog att göra det, Carnegie Hall är absolut inget skämt från min sida.) Just nu är det stendött på amandafronten, men alla vet att hon jobbar med albumet och ”I can dream, can’t I?”

Skriv något mysigt

