Amanda Jenssen Bloggen

Om A. J.

  • Amanda Jenssen 2014
  • Amanda Jenssen Superstar

    Amanda Jenssen is one of Sweden’s leading artists and one, that in comparision to most of her peers, really has what it takes to break internationally.
  • Följ mig på Twitter

  • Blogkeen

    Amanda Jenssen Bloggen

Amanda Jenssen på Grammisgalan 2009

Posted by Roger Krook på 08 januari 2009

Det var med stora förväntningar många bänkade sig framför teven när Amanda Jenssen (aka Amanda Jensen) hade chans att vinna flera priser i Grammisgalan 2009. Amanda Jenssen placerade sig bra och kom tvåa i Årets Låt och Årets Nykomling. Det hade lika gärna kunnat bli två Grammisar, men det var väldigt jämnt och slumpen har ingen intelligens. Många blev nog besvikna eller arga för att Amanda inte fick några Grammisar, trots tre nomineringar och att det var så nära två priser.

Jag hade förstås varit gladare om Amanda vunnit ett, två, eller tre priser i Grammisgalan. Jag känner mig ändå inte ledsen. Man måste ju sätta det i rätt perspektiv och se vilket stort steg det är för någon att medverka i Grammisgalan och ha tre nomineringar. Alternativet att inte ha några nomineringar och inte kunna bli besviken hade varit betydligt sämre. Som jag skrivit tidigare så ser jag nomineringarna som en stor seger för Amanda och jag hoppas att hon är riktigt stolt över detta erkännande från branschen och svenska folket. Cheezus, det var ju massor av bra och etablerade svenska artister som inte fick några priser på Grammisgalan 2009!

Var det bara jag som tyckte att radarparet och låtskrivarna Amanda och Pär var så himla gulliga ihop? När Amanda väntade på resultatet för Årets Låt tog hon skydd bakom Pär Wikstens rygg och höll sig fast i hans axlar, som om det stormat ordentligt. Självklart medveten om kameran och när den blev för närgången log hon och vinkade. Amanda var en stjärna med klass i teverutan, bland alla överförfriskade och sluddrande kulturpersonligheter.

Nästa år tar Amanda minst fem Grammisar!

Expressen
Expressen
Nyhetskanalen
SvD

Sydsvenskan
Aftonbladet
Expressen
Stockholm City
Stureplan

Till nyaste inlägget

5 svar to “Amanda Jenssen på Grammisgalan 2009”

  1. Roger Krook said

    Sasty: Jag har uppfattat det ungefär likadant när det gäller nytt album och utlandslansering. Javisst är Pär och Amanda ett verkligt radarpar och visst blir man glad av att se dem ihop!

  2. Sasty said

    Missade ju att kommentera om Pär och Amanda. De är härliga ihop – blir alltid glad av att se dem tillsammans. Det smittar när man ser två människor som så uppenbart trivs väldigt bra med varandra.

  3. Sasty said

    Jag vet inte mycket, men skulle tippa att tvåan kommer ungefär ett år efter KMD och följs av sommarturné. En singel från nya skivan kanske inte är så långt borta i så fall! Hade inte Space släppts nyss skulle jag ha gissat att det kunde vara premiärspelning av en ny singel på P3 Guld, men nu undrar jag hur troligt det är.

    Om utlandslansering har det sagts så mycket olika saker att jag inte vet vad jag ska tro längre. Men det är inget jag funderar så mycket över heller. Det blir ett spännande 2009 hur som.

  4. Roger Krook said

    Birger: Det enda jag vet är vad Amanda sagt i intervjuer. Då verkar det som om hon ska ge ut plattan ganska snart och som om utlandslanseringen är lite mer på sikt. Några andra teorier, någon?

  5. Birger said

    Jag hade hoppats att Amanda skulle få ett pris. Så lite besviken är jag nog allt. Men det förändrar ingenting för Amanda. Hon är populär och omtyckt och har sina fans. Jag är så nyfiken på plattan hon förmodas ge ut i år. Är det någon som vet när den kan tänkas komma? Jag är också nyfiken på hennes ev. lansering utomlands. Är det något på gång där?

Skriv något mysigt

